Het was vandaag weer zover: de Grote Rekendag. Deze dag stond volledig in het teken van de getallen en bezig zijn met rekenen.
In de klas stond een rekencircuit klaar. Bij de groene tafel hebben de kinderen met constructiemateriaal torens gebouwd. Bij de gele tafel moest je goed kijken naar een kleurendobbelsteen en een gewone dobbelsteen met stippen. Als je dit deed, kon je het werkblad van Bob de Bouwer goed maken. Aan de rode tafel werd een rekenspel met de juf gespeeld. Bij de blauwe tafel moesten de kinderen zelf een rekenspel uit de kast maken. Bij de roze tafel mochten de kinderen tot slot werken met de Bee-Bot. Deze gele robot-bij is te programmeren om over de tafel een route te lopen. Dit mochten de kinderen helemaal zelf uit zoeken.
Tot slot hebben de kinderen ook in de gymzaal met cijfers gewerkt en bewogen. We begonnen met het liedje van de Zevensprong. Tot slot deden we het spel: 'Nummerbal'. Dit was nog behoorlijk lastig, maar de kinderen hebben goed hun best gedaan.
Al met al was de Grote Rekendag ook dit jaar weer een groot succes!
In de klas stond een rekencircuit klaar. Bij de groene tafel hebben de kinderen met constructiemateriaal torens gebouwd. Bij de gele tafel moest je goed kijken naar een kleurendobbelsteen en een gewone dobbelsteen met stippen. Als je dit deed, kon je het werkblad van Bob de Bouwer goed maken. Aan de rode tafel werd een rekenspel met de juf gespeeld. Bij de blauwe tafel moesten de kinderen zelf een rekenspel uit de kast maken. Bij de roze tafel mochten de kinderen tot slot werken met de Bee-Bot. Deze gele robot-bij is te programmeren om over de tafel een route te lopen. Dit mochten de kinderen helemaal zelf uit zoeken.
Tot slot hebben de kinderen ook in de gymzaal met cijfers gewerkt en bewogen. We begonnen met het liedje van de Zevensprong. Tot slot deden we het spel: 'Nummerbal'. Dit was nog behoorlijk lastig, maar de kinderen hebben goed hun best gedaan.
Al met al was de Grote Rekendag ook dit jaar weer een groot succes!